Wednesday, June 22, 2011

希望笔记 H.O.P.E's Notes 19 - FIGHT AGAINST CRUEL MBJBT! 抗议市政局残忍对待流浪猫狗!! (20-05-2011)

今晚7.30我们将聚集在士古来警察局报案,举报新山市政局进入民宅强拖狗狗到街上射杀案。任何疑问请联络016-7702014. 槟城及雪兰莪也将同步报警,不管你在任何洲属都可以在同步时间一同和我们举报他们的恶行。以下是报案内容,只需影印拿给警方。我们希望聚集超过20人一同报案,新山的朋友,拜托,我们需要您们的群众力量来抗议市政局残忍对待流浪猫狗!!

We will be lodging police reports at Skudai Police Station at 7.30pm today. Any queries please call 016-7702014. Reports are also going toe be lodged in Penang and Selangor too. If you are in other states please do so also. We are providing you with a standard police report. Wish to gather more than 20 peoples there, JB people, please we need your support to go against the inhumane treatment of stray dogs by MBJBT!!


Saya ingin membuat laporan polis terhadap Majlis Perbandaran Johor Bahru Tengah (MPJBT) di atas kejadian menembak seekor anjing kesayangan kepunyaan En Tan Sek Khang yang beralamat di Taman Johor Jaya, Johor.
Kejadian tersebut berlaku kira-kira pukul 11.00pagi pada 5 Mei di Taman Johor Jaya dimana anjing tersebut yang bernama Blackie ditembak di hadapan isteri En Tan, Puan Cheng Siew Kong dan anak mereka.
Pegawai-pegawai MPJBT juga telah menceroboh masuk ke halaman rumah En Tan dan menembak anjing tersebut sampai mati.
Pegawai-pegawai yang terlibat tidak peduli langsung rayuan Puan Cheng yang anjing tersebut kepunyaanya.
Saya berpendapat apa yang telah di lakukan oleh pegawai-pegawai MPJBT melampaui batas dan salah disisi undang-undang.
Jikalau En Tan dan keluarganya telah melakukan satu kesalahan bersabit dengan Blackie di bawah undang-undang kechil MPJBT, pegawai-pegawai tersebut tidak ada hak untuk menembak anjing tersebut tetapi sebaliknya mengompaun atau mendende En Tan.
Kami membuat laporan ini oleh kerana kami sudah naik muak dengan kekejamam terhadap anjing oleh majlis-majlis perbandaran dan dewan-dewan bandaraya di Malaysia.
Kami juga megsyaki yang mereka-mereka yang telah menembak Blackie ada kemungkinanya kontraktor menangkap anjing yang hanya akan di bayar oleh MPJBT jika mereka menunjukan bangkai anjing sebagai bukti yang mereka telah membuat kerja.
Oleh yang demikian mereka tidak pedulikan jikalau anjing tersebut dimiliki orang and juga sangup menceroboh masuk ke kawasan rumah orang.


Sekian.

No comments:

Post a Comment