Wednesday, March 12, 2014

爱他就像爱孩子,不离不弃一辈子 Please love them like your own kids,it's a lifetime commitment...


请以领养代替购买+永不弃养+妥善照顾
Please choose adpot instead of buying+never abandon them+ take good care of them

爱他就像爱孩子,不离不弃一辈子
Please love them like your own kids,it's a lifetime commitment...

(爱的十个约定)(10 Promises with My love)

1) 在您把我帶回家之前,请记得,我的寿命约有10~15年,您的离弃,会是我最大的痛苦和伤害。
1) My life likely to last ten to fifteen years. Any separation from you will be painful for me. Remember that before you take me home.

2) 请给我一点時间,让我了解您对我的要求是什么。
2) Give me time to understand what you want of me.

3) 信赖我--这对我非常重要!这是我幸福的泉源!
3) Place your trust in me--it's crucial to my Well-being.

4) 请別对我生气太久,也別把我关起來当作是惩罚,您有您的工作,您的娱乐,您的朋友,但您是我的僅有。
4) Don't be angry for me for long and don't lock me up as punishment. You have your work,your entertainment and your firends. have only you.

5) 请偶而对我说說话,縱使我不懂您說的內容,但我听的懂,那是您的声音在陪伴我。
5) Talk to me sometimes. Even if I don't understand your words. I understand your voice when it's speaking to me.

6) 您要知道,无论您如何对待我,我將永远不会忘記,请不要忘記,我也是有血有肉的。
6) Be aware that however you treat me. I'll never forget it

7) 当您打我时请记得,我其实拥有可以咬碎您手骨的尖銳牙齿,我只是选择不咬。
7) Remerber before you hit me that I have teeth that could easily crush the bones of your hand, but that I choose not to bite you.

8) 当您因为责骂我的不合作,固执或懒惰之前,请您想想,是否有什么正困扰者我,或許我沒获得我应有的食物,我已经很久沒在溫暖的阳光下奔跑,又或者我的心臟已经太弱及太老。
8) Before you scold me for being uncooperative, please ask yourself if something might be bothering me. Perhaps I'm not getting the right food, or I've been run in the sun too long or my heart is getting old and weak.

9) 在我年老时请好好照顾我,因为您也是会变老的。
9) Take care of me when I get old.you too,will grow old.

10) 当我要挨过最辛苦的历程时,请千万不要说:「我不忍心看他」或者「让我不在场时才发生」只要有您和我在一起,所有的事都会变得简单容易接受,请在我最終离去前陪着我,这是我最后的心愿。请您永远不要忘記,我爱您......
10) Go with me on difficult journeys. Never sayIcan't bear to watch it or let it happen in my absent. Everything is easily for me if you are there.Remember, I love you.


No comments:

Post a Comment